Logopedia
Advertisement
This page only shows primary logo variants.
For other related logos and images, see:

Contents

1948–1951 1951–1952 1952–1954 1954–1956 1956–1959 1959–1962 1962–1964
1948–1951 1951–1952 1952–1954 1954–1956 1956–1959 1959–1962 1962–1964
1964–1967 1967–1968 1968–1969 1969–1970 1970–1976 1976–1979 1979–1983
1964–1967 1967–1968 1968–1969 1969–1970 1970–1976 1976–1979 1979–1983
1983–1986 1986–1989 1989–1995 1995–2003 2003–2013 2013–present
1983–1986 1986–1989 1989–1995 1995–2003 2003–2013 2013–present

KFI-TV

1948–1951

Kfi 1940s.jpg

Originally signed on the air on August 25, 1948 as KFI-TV, originally owned by Earle C. Anthony alongside KFI radio (640 AM). It was initially affiliated with the DuMont Television Network, which moved from KTTV (VHF channel 11, now a Fox-owned-and-operated station) in 1954 until its demise in 1956. Channel 9's engineers threatened to go on strike in 1951, leading Anthony to sell the station to the General Tire and Rubber Company in August of that year.

KHJ-TV

1951–1952

LA-khj gif.png

1952–1954

KHJ-TV 1952.png

1954–1956

KHJ-TV 1955.png

1956–1959

KHJ-TV 1958.png

1959–1962

KHJ-TV 1959.jpg

1962–1964

KHJ-TV 1962.png

The "9" style was later reused for ABC affiliate KUSA from 1966 to 1974, and later for former sister station WWOR-TV from 2002 to 2006.

1964–1967

Khj-tv1960s.jpg

1967–1968

KHJ-TV 1967.png

1968–1969

KHJ-TV 1968.png

1969–1970

KHJ-TV 1969.png

1970–1976

Khj.jpg

1976–1979

KHJ-TV 1976.png

1979–1983

KHJ-TV (1979).jpg

1983–1986

KHJ 1983.svg

1986–1989

KHJ (1986).svg

KCAL-TV

1989–present

1989–1995

KCAL-TV9 (1989).svg

In the midst of RKO's corporate issues, the company reached terms to sell KHJ-TV to Westinghouse Broadcasting in November 1985. However, the protracted legal issues delayed FCC action on the transfer and Westinghouse ultimately withdrew its offer. In July 1988, the FCC allowed the transfer in a complicated settlement deal: the station's license was awarded to Fidelity, with Disney then eventually purchasing the license from Fidelity and KHJ-TV's intellectual property and physical assets from RKO. After the purchase, the company changed the station's callsign to the current KCAL-TV on December 2, 1989. This '9' logo has been the only logo the station has used as KCAL-TV, undergoing a few changes to its secondary elements since.

1995–2003

KCAL 1990s.svg

In 1996, The Walt Disney Company purchased Capital Cities/ABC, owners of KABC-TV (channel 7). Due to FCC regulations at the time that barred the ownership of two television stations in the same media market, Disney purchased KABC-TV and chose to divest KCAL, which was purchased by Young Broadcasting (which Disney owned a stake in at the time) on May 14, 1996, for $385 million. However, after the purchase of NBC affiliate KRON-TV in San Francisco in 2000, Young Broadcasting sold KCAL-TV to CBS on February 14, 2002, which the sale was finalized on June 1, 2002, resulting in a duopoly with the network's West Coast flagship station KCBS-TV (VHF channel 2).

2003–present

Designer:  Viacom, CBS
Typography:  Helvetica
Launched:  2003

In 2003, KCAL recieved a new logo featuring the so-called "CBS Mandate" which was introduced that year.

2003–2013
KCAL 9 logo.png
2013–present
KCAL-2016.png

External links


Advertisement