Logopedia
Advertisement
Not to be confused with KNHL.

Contents

1962–1967 1967–1968 1968–1971 1971–1977 1978–1984 1984–1986
1962–1967 1967–1968 1968–1971 1971–1977 1978–1984 1984–1986
1986–1993 1993–1995 1995 1996–2004 2004–2009 2009–present
1986–1993 1993–1995 1995 1996–2004 2004–2009 2009–present

KTRG

1962–1967

Logopedia InfoWhite.svg LOGO MISSING

Originally signed on the air on July 4, 1962 as KTRG, an independent television station on VHF channel 13 and was first owned by the Watumull Broadcasting Company.

KIKU

1967–1968

Logopedia InfoWhite.svg LOGO MISSING

In 1967, KTRG changed its call sign to KIKU.

1968–1971

Logopedia InfoWhite.svg LOGO MISSING

1971–1977

Logopedia InfoWhite.svg LOGO MISSING

1978–1984

Logopedia InfoWhite.svg LOGO MISSING

Mid-Pacific Television Associates, owned by the Cushman family of San Diego in partnership with TV Asahi and ten local investors, bought the station on April 9, 1979.

KHNL

1984–1986

Logopedia InfoWhite.svg LOGO MISSING

In 1984, the station's callsign was changed to the current KHNL (the KIKU call letters now reside on an unrelated station on UHF channel 20 in Honolulu), it then branded itself as the "News Alternative" and "Free Movie Channel"; the station also acquired the rights to broadcast University of Hawaii at Manoa sporting events. Seattle-based King Broadcasting Company acquired channel 13 in 1986 and was their first and only independent station and also the only Hawaii station on their broadcasting portfolio. It eventually became a charter affiliate of Fox (becoming one of a few handful of stations to carry the new network at its launch that was on the VHF dial) on October 9 of that year, which at the time aired only a late night talk show The Late Show Starring Joan Rivers; prime time programming followed in April 1987 with such series as The Tracey Ullman Show and Married...With Children.

1986–1993

Snapshot 3 (5-4-2015 9-29 PM).png
Logopedia InfoWhite.svg SVG NEEDED

The Bullitts sold their broadcasting assets to the Providence Journal Company in 1992, and was later acquired by Belo in 1997.

1993–1995

KHNL (1993).svg

In 1993, KHNL began to advertise itself as Fox 13 Hawaii, despite the fact that the station had been a Fox affiliate since the network launched in 1986.

1995–2004

1995

KHNL (1995).svg

In April 1995, in a bizarre move, KHNL branded its logo as "News 8" to represent their new affiliation when their Fox affiliation runs out in 1996.

1996–2004

KHNL 1.svg

On January 1, 1996, KHNL swapped affiliations with KHON-TV (channel 2), becoming the NBC affiliate for Hawaii's market as part of a group affiliation deal with SF Broadcasting who purchased four stations (including KHON-TV) from Burnham Broadcasting and become Fox affiliates; KHNL then became known on-air as "NBC Hawaii News 8" (still on channel 13). On October 29, 1999, Belo sold KHNL and its LMA with KFVE to Raycom Media, along with KASA-TV in Albuquerque, New Mexico (now a Telemundo owned-and-operated station). Raycom acquired KFVE outright two months after the company completed its purchase of KHNL, creating one of the first official commercially licensed duopolies in the country.

2004–2009

KHNL 2002-2009.jpg

2009–present

KHNL logo (2009).svg

On October 26, 2009, KHNL changed its branding from "KHNL NBC 8" to "KHNL" (still NBC) to reflect its cable and satellite channel assignments (Hawaiian Telecom carried on channel 8, DirecTV and Dish Network carried on channel 13).

External links


Advertisement