Logopedia
Advertisement
Logopedia
122,663
pages
This page only shows primary logo variants.
For other related logos and images, see:

Contents

1956–1958 1961–1968 1968–1970 1970–1976 1976–1979 1979–1987
1956–1958 1961–1968 1968–1970 1970–1976 1976–1979 1979–1987
1987–1990 1990–1992 1992–1996 1996–1999 1999–2005 2005–present
1987–1990 1990–1992 1992–1996 1996–1999 1999–2005 2005–present

1956–1958

Wesh-old-logo.png

Originally signed on the air on June 11, 1956, as a Daytona Beach-licensed independent station on VHF channel 2, and was owned by Palm Beach-based Perry Publications, who acquired channel 2's license from businessman W. Wright Esch. It became Central Florida's exclusive NBC affiliate on November 5, 1957 after WDBO-TV (VHF channel 6, now WKMG-TV) relinquished its secondary affiliation with the network.

1958–1961

Logopedia InfoWhite.svg LOGO MISSING

1961–1970

1961–1968

Wesh-1965-logo.png

Perry Publications sold channel 2 to Des Moines, Iowa-based Cowles Communications in 1965.

1968–1970

Nbc2wesh.png
1970-02-wesh-monday-movie.png

1970–1992

WESH (1970-1992).svg

1970–1976

WESH-TV 2 1970.svg

The "2" in this logo would be retained with only slight alterations until 1992.

1976–1979

WESH - 1975b.svg

1979–1987

WESH79.svg

Despite NBC replacing the "Proud N" logo after May 12, 1986, WESH-TV continued to use it in their station logo until 1987. Cowles exited broadcasting in 1984 and sold two of its stations, WESH and Des Moines' KCCI to Houston-based H&C Communications, owned by the publishers of the Houston Post, the Hobby family.

1987–1990

NBC 2 (WESH 1987).svg

1990–1992

Picture9.png

1992–present

KPRC-WESH (Standalone Print).svg

The "2" logo used starting in 1992 is identical to the one used from 1985-1994 by former sister station KPRC-TV in Houston, also on VHF channel 2. The Hobbys decided to liquidate their company in 1992 after an attempt to sell its entire television station group to Young Broadcasting fell through, with KCCI and WESH being the first two sold to Pulitzer, Inc. for $165 million in 1993, and KPRC-TV and KSAT-TV to The Washington Post Company on April 22, 1994.

1992–1996

WESH 1992.svg

1996–1999

WESH 1996.svg

Hearst-Argyle Television acquired Pulitzer's entire broadcasting division including WESH and KCCI for $1.8 billion in 1998.

1999–2005

WESH-NC2.svg

2005–present

WESH 2 2005.svg

External links


Advertisement