Logopedia
Advertisement
Logopedia
122,723
pages
This page only shows primary logo variants.
For other related logos and images, see:

Contents

1950–1953 1960–1967 1967–1971 1971–1975 1975–1977 1977–1982
1950–1953 1960–1967 1967–1971 1971–1975 1975–1977 1977–1982
1982–1991 1991–1997 1997–2006 2006–2018 2018–present  
1982–1991 1991–1997 1997–2006 2006–2018 2018–present

1950–1953

WHAS 1950.png

The station first signed on the air on March 27, 1950 as a primary CBS affiliate. Originally broadcasting on VHF channel 9, it was the second television station to sign on in the Louisville market and the state of Kentucky (after NBC affiliate WAVE, which started in November 1948). It moved to VHF channel 11 on February 7, 1953, one of several channel shifts resulting from the Federal Communications Commission's 1952 Sixth Report and Order. Under the same decree, WAVE-TV relocated from channel 5 to channel 3.

1953–1956

Logopedia InfoWhite.svg LOGO MISSING

1956–1960

Logopedia InfoWhite.svg LOGO MISSING

1960–1967

Screen Shot 2016-08-25 at 9.06.37 PM.png

1967–1971

Screen Shot 2016-08-26 at 2.43.55 PM.png

1971–1975

WHAS 1971.png

1975–1977

Groucho760714.jpg

1977–1982

Whas11logoc.jpg

1982–2006

WHAS 11 1982.svg

This logo resembles what NBC affiliate WPXI in Pittsburgh would later use since 1987.

1982–1991

Whas11 198291 logo.png

WHAS-TV switched affiliations with WLKY on September 8, 1990, becoming an ABC affiliate. At the time of the switch, ABC was the second-most-watched network in the country (after NBC), and the network was concerned with WLKY's ratings; CBS was at a distant third during the midway-point of president Laurence Tisch's helming of the network.

1991–1997

Whas11 199197 logo.png

1997–2006

WHAS 1997.gif

2006–2018

WHAS 2006.jpg

The "11" was taken out of its circle, and placed in a box.

2018–present

WHAS 2018.svg

The serifs were removed, and now the "11" resembles that of KCBD-TV.

External links


Advertisement