Logopedia
Advertisement
Logopedia
122,668
pages
This page only shows primary logo variants.
For other related logos and images, see:

Contents

1961 1961–1962 1962–1964 1964–1966 1966–1969 1969–1970
1961 1961–1962 1962–1964 1964–1966 1966–1969 1969–1970
1970–1971 1971–1977 1977–1983 1983–1986 1986–1990 1990–1998
1970–1971 1971–1977 1977–1983 1983–1986 1986–1990 1990–1998
1998–2000 2000–2008 2008–2016 2016–present
1998–2000 2000–2008 2008–2016 2016–present

1961

Logopedia InfoWhite.svg LOGO MISSING

The station first signed on the air on September 16, 1961, originally operating as an ABC affiliate on UHF channel 32. It originally operated from studio facilities located on Park Drive in the suburb of Shively, and was owned by Kentuckiana Television, a group of local investors headed by aluminum magnate Archibald Cochran.

1961–1962

Screen Shot 2016-08-26 at 2.05.33 PM.png

1962–1964

Screen Shot 2016-08-26 at 2.09.30 PM.png

1964–1966

Screen Shot 2016-08-26 at 2.16.58 PM.png

1966–1969

WLKY First logo..PNG

1969–1970

Screen Shot 2016-08-26 at 3.02.42 PM.png

1970–1971

Logopedia InfoWhite.svg LOGO MISSING

1971–1977

WLKY.png

Combined Communications Corporation purchased channel 32 from Sonderling Broadcasting in 1973.

1977–1983

Wlky 32 alive 1977.png

From 1977 to 1986, WLKY was branded on-air as "32 Alive." At the time it was implemented, Combined Communications used the "Alive" moniker on four of its stations—WLKY, WPTA, KOCO-TV in Oklahoma City and WXIA-TV in Atlanta. The Gannett Company acquired Combined for $370 million on June 7, 1979, only four years later for Gannett to sell channel 32 to Pulitzer Publishing after the former's acquisition of WLVI in Boston. Pulitzer kept channel 32, but sold WPTA to the Granite Broadcasting Corporation.

1983–1986

Screen Shot 2013-01-24 at 6.46.22 PM.png

1986–1990

WLKY-TV 1986.jpg

1990–1998

WLKY CBS 32.svg

On September 8, 1990, WLKY swapped network affiliations with WHAS-TV, becoming a CBS affiliate. At the time of the switch, ABC was the second-most-watched network in the country (after NBC), and the network was concerned with WLKY's ratings; CBS was at a distant third during the midway-point of president Laurence Tisch's helming of the network. Hearst-Argyle Television acquired Pulitzer's entire broadcasting division for $1.8 billion in 1998.

1998–2000

WLKY NewsChannel 32 Logo 1998.gif

2000–2008

WLKY 1.svg

2008–present

2008–2016

WLKY 32.png

2016–present

WLKY 2.svg

The "32" in the logo was replaced with the CBS eye in 2016.

External links


Advertisement